Kundcase
1
Sälj- och
marknadsledning i ett på nordiska marknaden nyetablerat företag.
Företaget erbjuder en webbaserad lösning för informationshantering
och informationsinsamling. Uppdraget avsåg nykundsbearbetning där
Sellpoints stora kontaktnät i näringslivet användes.
Kundcase
2
Sälj-
och marknadsledning i ett mindre IT-företag. Företaget erbjuder
ett webbaserat verktyg för bl a CRM, mail, nyhetsbrev mm. Uppdraget syftade
till att utvärdera produkter/tjänster samt finna rätt försäljningskanaler.
Kundcase
3
Sälj- och marknadsledning i ett mindre IT-företag. Företaget
erbjuder tjänster inom hård- och mjukvaror samt konsulttjänster.
Genom skapande av nya samarbeten med icke konkurrerande företag fick
samtliga medlemmar i nätverket nya kunder och marknader.
Kundcase
4
Kundansvarig, säljledare för 4 säljare för lansering och
försäljning av en integrerad IT- och telekomlösning. Uppdragsgivaren
hade en produktpaketering som den trodde på, men var tveksam till vilka
säljkanaler som skulle användas.
Tillsammans med
konsultkollegor genomfördes uppdraget med resultat att kunden fann vilka
kanaler som skulle användas samt hur produkten skulle prissäattas
och paketeras.Totalt genomfördes ca 600 kundkontakter, varav 550 personliga
besök